tisdag 26 april 2011

Passionsnätverka för nya affärsmöjligheter

Är det bästa sättet för framstående affärer att man regelbundet träffas i en grupp och ger köp och säljrekommendationer? Vad är det som gör att jag ska följa just dessa rekommendationer som kanske en enda person anger? Är det en förtroendefråga vilket innebär att om man träffats x antal gånger så är det som sägs i det forumet inte bara rätt och riktigt utan det jag bör följa?
När jag istället kan gå in på nätet och googla på önskad frågeställning och dessutom få rating från en mängd människor. Så gör ju "alla" ändå, eller hur?
Om man för en stund tänker bort - säljresultat och ser det fysiska mötet som en passionerad entreprenöriell korsbefruktning mellan olika företag och människor, vad kan då ske?
Om mötesresultat mäts i nya ideér och vi skapar förutsättningar för branschöverskridande affärsideér, kanske helt nya branscher och nya marknader att bearbeta gemensamt.
Strategiskt bör det ge återbäring för investerad tid.
Samverkan och mångfald med olika människor och olika frågeställningar bygger framtida möjligheter.
Det är vad jag tror.
Vad tror du?
Kristina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar